zpět na seznam...

Konference Microsoft DOTS.2017 představila současné technologické trendy i vizi budoucnosti

V úterý 28. 3. vystoupil poprvé v České republice Satya Nadella (CEO of Microsoft) při příležitosti konání konference DOTS.2017. Nadella a další skvělí řečníci představili nejžhavější novinky ze světa digitálních technologií, které přetvářejí dnešní svět nejen v oblasti byznysu. Byli jsme u toho a přinášíme vám informace z první ruky.

Mezi novinkami byla představena nová generace technologií, které promění odvětví maloobchodu. V obchodech se budeme setkávat se zařízeními, které dokáží zákazníkům automaticky spustit reklamu na základě zjištění jejich přítomnosti, odhadu věku nebo dokonce aktuálních emocí. Pokud se člověk zdrží u produktu více než například 30 vteřin, zařízení přivolá obchodníka.

Představitelé poradenské společnosti KPMG předvedli využití brýlí Microsoft Hololens zobrazujících rozšířenou realitu pro reporting a vizualizaci dat.

Filip Dřímalka vysvětlil základní rámec pro inovace ve čtyřech bodech:

  1. Majitel – Nejen lídr, ale každý ve firmě by měl vědět o inovacích.
  2. Dimenze – Produktivita. Jsou-li lidé příliš zaneprázdněni, jak potom mohou být inovativní?
  3. Třídy inovací - Mluví se o disruptivních, ale důležité jsou i makroinovace (firemní IT) a zejména mikro-inovace (jak jsou schopni lidé pracovat s technologiemi, které již mají k dispozici).
  4. Zdroje inovací – Zaměstnanci. Umožněte jim sdílet s vámi jejich nápady. Dále pak zákazníci, partneři a startupy.

„Když dostanete za úkol inovovat svíčku, nevymyslíte žárovku."

Velmi důležití jsou také zákazníci a data o nich. Vzdělávání partnerů a uzavírání partnerství se společnostmi, které jsou digitální. Kooperace se start-upovými projekty. Pokud firma jen plní své KPI (Key Performance Indicators), nikdy nebude inovovat.

Další informace byly cíleny na virtuální obchody, které jsou v současnosti pouze replikami úložišť. Retail dnes už nemíří na masy, ale na jednotlivce (Me´tail). Omnichannel přidává nové zkušenosti s produkty či službami. Online obchody a kamenné obchody nejsou vyrovnané. Při nákupu v online obchodě nemůžete dostat například kávu či masáž. V kamenném obchodě lze využívat prvky rozšířené reality (Augmented reality). Nabízí se více řešení, širší výběr.

To zahrnuje dvě zásadní myšlenky. Uč mě a inspiruj mě."

Obchody se mají stát místem, kde chceme nejen nakupovat, ale kde chceme prostě být. Pokud se zákazník nemůže rozhodnout, neví co vybrat, dejte mu radu, buďte důvěryhodným odborníkem. Získávejte jeho zpětnou vazbu přímo v místě prodeje. Dejte zákazníkovi pocítit, že od vás dostává něco navíc. Například významný hráč na poli kosmetiky pro ženy, společnost Sephora, své zákaznice přímo učí, jak se mohou samy hezky nalíčit. IKEA zase inspiruje své zákazníky svou nabídkou ve stylu DIY (do it yourself  – udělej si sám). Na zákazníky působí atmosféra prostředí domova přímo v místě prodeje a mohou si rovnou vyzkoušet i nabízené produkty, například připravit večeři nebo oběd pro své přátele.

Budoucnost maloobchodu dle KPMG není v širším výběru řešení, ale v budování zábavných společenských prostor a online prostředí, které se stane součástí nákupních zkušeností. A vše se vzájemně doplňuje.

KMPG a Microsoft doporučuje firmám vytvoření nové pozice „Chief Digital Officer“. Tento člověk má řídit digitální změny a přinášet digitální inovace.

Biljana Weber pak uvedla novou knihu společnosti Microsoft nazvanou A Cloud for Global Good (Cloud pro lepší svět).

Následovalo všemi očekávané vystoupení Satya Nadelly, který vysvětlil základní pilíře zrychlující se digitální transformace nejen v České republice, ale i v ostatních zemích světa. Také hovořil o misi Microsoftu: „Umožnit každému člověku a každé organizaci na planetě dokázat více.“ Navázal na současné velké téma Cloud First, Mobile First.

„Budoucnost může vypadat skvěle, ale když se změnám na trhu nepřizpůsobíme, nebudeme součástí této budoucnosti.“

Co nás dále zaujalo z prezentace Satya Nadelly?

Cortana asistent vám pomůže ke splnění slibů, které jste dali. Cílem společnosti Microsoft je zrušit oddělené systémy a umožnit vám využívat podnikové aplikace kdekoliv, kde se nacházíte. Svou práci například začnete v Outlooku a zakončíte s analytickými nástroji Business Intelligence. Není to o datových silech, ale o vztazích mezi informacemi. Vývojáři mají dnes jedinečnou možnost vytvářet svá řešení nad současnými produkty Microsoft a dodávat jim vlastní přidanou hodnotu. Plně inteligentní Azure Cloud bude vždy hybridní. To znamená přetrvávající podporu propojení bezpečného cloudu se stávajícími systémy společností.  Všechny aplikace budou mít schopnosti umělé inteligence, strojového učení, predikce a porozumění informacím v kontextu.

Například výtahy budou samoobslužné, pokud zařízení rozezná nezvyklé zvuky, dokáže přivolat na pomoc technika. Jedná se o technologie start-upového projektu Neuron Soundwaresoftware. Jeho zakladatelé vyvinuli software, který dokáže analyzovat zvuky stroje a navrhnout řešení, pokud  slyší nezvyklý zvuk stroje, dokáže identifikovat poruchu, aniž by bylo nutné stroj rozebrat, umožňuje vzdálený dohled nad zařízeními a detekuje poruchy v reálném čase, snižuje tak náklady na údržbu.

Konference svým účastníkům otevřela pohled do světa budoucnosti. Odcházeli jsme plni dojmů a nových informací. Budoucnost podnikání lze shrnout slovy:

„Výkonnost a efektivita je jen pěkný výsledek, nikoliv cíl. Cílem je nová, pozitivní zákaznická zkušenost.“

Skvělými řečníky akce byli vedle Satya Nadelly (CEO of Microsoft) Filip Dřímalka (Digital Innovations & Business Advisor), Matthew Brown (Retail Futurist and Managing Director of Echochamber), David Scott (KMPG Czech Republic), Jan Pirk (přednosta kardiocentra Institutu klinické a experimentální medicíny – IKEM), Biljana Weber (generální ředitelka Microsoft pro Českou a Slovenskou republiku), Carlo Capalbo (Managing Director, Prague International Marathon and Tempo Team Prague), Gerd Leonhard (Futurist & Keynote Speaker, Author) , Joe Wilson (General Manager Marketing and Operations, Microsoft).

Uložit

Uložit

Uložit