zpět na seznam...

IT nároky 4. průmyslové revoluce

(Komora, březen 2017)

Podle analytiků budou v letošním roce hrát ve světě IT hlavní roli software a služby. Investice do těchto služeb dosáhnou 943 miliard dolarů, tedy téměř o 5 % více než v roce 2016.

„V současnosti není možné nabízet klientům řešení a požadovat po nich, aby se mu přizpůsobili nebo ho za vlastní prostředky nechali upravit. Zákazník požaduje produkt, který se adaptuje vůči jeho aktuálním potřebám. Je ochoten platit jen za to, co skutečně využívá,“ otevírá téma trendů v IT systémech výkonný ředitel společnosti WEBCOM Stanislav Hlobilek. „Microsoft Dynamics 365 sjednocuje podnikové informační systémy a jednotlivé aplikace i jejich služby si mohou firmy libovolně vybírat a kombinovat.“

Mezi zásadní benefity patří přizpůsobitelnost pro firmy všech velikostí a odvětví. Hlavním cílem je efektivní řízení obchodních a marketingových aktivit, zlepšování komunikace, koordinace spolupráce pro inovace produktů či zkvalitnění služeb a v neposlední řadě optimalizace provozu a výrobních procesů.

„Microsoft Dynamics 365 je cloudové řešení nové generace,“ pokračuje Stanislav Hlobilek, „a jeho jednoznačnými výhodami jsou významné úspory v rámci hardwaru i znatelně nižší potřeby IT zdrojů. Cloudové řešení firmám šetří peníze v dlouhodobém horizontu.“ Obvyklá reálná návratnost investic pro implementaci a provoz cloudových služeb je maximálně tříletá, v případě služeb necloudových to bývá až 100 měsíců.

K jednomu z nejčastěji skloňovaných termínů, v souvislosti s IT trendy pro následující období, patří bezpečnost. „Zabezpečení firemních dat je při rozhodování o přechodu do cloudu klíčovou otázkou,“ zmiňuje citlivé téma výkonný ředitel WEBCOMu. Robustní základnu řešení zajišťuje společný jednotný datový model a cloudová platforma Azure. Díky ní jsou zajištěny absolutní bezpečnost dat, jednotnost, interoperabilita a rozšiřitelnost v přirozené integraci s Office 365 a dalšími službami Microsoft.

„Pro naše zákazníky používáme metodologii 8 STEPS, která pomáhá vybrat to nejlepší řešení,“ uzavírá Stanislav Hlobilek. „Dokáže identifikovat rozpor mezi aktuálním stavem organizace a potřebami predikovanými managementem. Naší ambicí je dosáhnout cílů digitální transformace, kterými jsou optimalizace podnikových procesů, snížení nákladů, zvýšení zisků a zlepšování klientské loajality.“

IT nároky 4. průmyslové revoluce