zpět na seznam...

Jaké jsou letošní novinky v Microsoft Dynamics 365 a Power Platform?

Čeká nás toho skutečně hodně. V první části se pojďme zaměřit na Customer Engagement.

Balík byznys aplikací pro podporu CRM a ERP procesů, Microsoft Dynamics 365, dostává očekávanou velkou jarní aktualizaci. Při této příležitosti vydal Microsoft své pravidelné „Release notes“, které si můžete stáhnout v PDF verzi na stránkách společnosti zde. Některé novinky jsou dostupné v tzv. Preview verzi již od února 2019. Některé z nich budou k dispozici průběžně až do oznámení dalších novinek, které očekáváme letos na podzim.

Jedno je jisté, tato sada aplikací se opět dočkala obrovského množství vylepšení, o čemž vás přesvědčí i obsáhlý popis na více než 300 stranách! Mnohé inovace jsou specifické pro danou aplikaci, jiné jsou obecnějšího charakteru a týkají se celé platformy nazvané Microsoft Power Platform. Platforma se mění především co do možnosti integrací, respektive potřeb neintegrace. Využít můžete i nativní propojení v rámci ekosystému a s tím související Common Data Model – jednotný datový (komunikační) model, o němž jsem již dříve psal v článku Microsoft Power Platform – nový buzzword nebo skutečná revoluce?

Dokument o novinkách vydaný společností Microsoft určitě stojí za to, aby si ho pročetl každý sám. Vybral jsem pro vás nyní jen ty nejzajímavější novinky v jednotlivých oblastech. Ty jsem rozdělil do logických celků následovně:

 

Byznys Aplikace

  • Customer Engagement (dříve CRM)
  • Human Capital Management
  • Unified Operations (dříve ERP)

Business Central

  • Platforma:
  • Common Data Model / Integrace
  • Flow
  • PowerBI
  • PowerApps

 

Customer Engagement (část první)

Dynamics 365 for Marketing

Tato aplikace bude nativně propojitelná s vybranými CMS systémy (Content Management System – systémy pro tvorbu a správu obsahu, např. WordPress). Prohloubí se integrace s Dynamics 365 for Sales, což posílí celý proces od získání prospektu (zájmu) až po vytvoření příležitosti. Inovovaný bude marketingový kalendář nebo detaily kontaktu.

Přichází také posila pro Direct Mailing. Aplikace za pomoci strojového učení AI dokáže zjistit, kdy je nejvhodnější odeslat e-mail, abyste zvýšili šanci, že ho příjemce otevře.

Dynamics 365 for Marketing – ukázka vložení formuláře na externí webovou stránku

 

Dynamics 365 for Sales

Propojení se sítí LinkedIn postoupilo na další úroveň. Mohou za to funkcionality na podporu prodejní komunikace na sociálních sítích, tzv. Intelligent Social Selling.

Další vylepšení, v podobě tzv. konfigurátoru, uvítají společnosti, které potřebují v rámci obchodních procesů řešit speciální konfiguraci nabídek. Společnost Microsoft připravila nativní integraci s výrobci CPQ aplikací (konfigurace cenových nabídek), postavených nad platformou Dynamics 365.

Posílení se také dostalo aplikaci AI for Sales. Ta analyzuje obchodní data pomocí strojového učení a odhaluje souvislosti, které sice nejsou vidět na první pohled, ale významně pomáhají řídit obchodní oddělení.

Některé z těchto funkcionalit budu ukazovat na připravovaném semináři. Rád vám vše představím a zodpovím případné dotazy. Sledovat vypsané semináře můžete aktuálně zde.

Zobrazení profilu zákazníka na LinkedIn

 

Dynamics 365 for Customer Service

Microsoft se rozhodl investovat do oblasti zvané Omnichannel Engagement. Vytvořil tzv. „hub“, tedy centrální místo, kde lze jednoduše integrovat vybrané produkty třetích stran a obsloužit zákazníky za pomoci různých komunikačních kanálů.

Společnost Microsoft zároveň oznámila nativní integraci na služby dodavatelů, jako jsou například Salesforce, Zendesk, ServiceNow a další.

Ukázka Microsoft Dynamics 365 for Customers

 

Dynamics 365 for Field Service

Scénáři „Connected field service“, neboli propojení procesů nad telemetrií IoT zařízení s prací techniků v terénu, se dostalo zjednodušení v podobě komponenty IoT Central (dříve IoT Hub). Ta umožňuje jednoduchou správu monitorovaných zařízení, jejich registraci a konfiguraci na dálku.

Mě osobně nejvíce potěšila novinka „Multi-resource work order management“. Jedná se o schopnost připravit pracovní příkaz (Work Order) pro několik zdrojů v jednom okamžiku. To oceníte například, když potřebujete na servisní zásah nejen technika a materiál, který má u sebe, ale také sdílený přístroj (zařízení) a další partu specialistů v terénu, respektive odborníků na vybranou technologii.

Vizualizace vestavěného IoT

 

Dynamics 365 for Project Service Automation

Tady byl Microsoft poměrně na slovo skoupý. Zopakoval již komunikovanou změnu z konce roku o tom, že vzniká nový „Project Sales add-on“. Z toho je možné usuzovat novou funkcionalitu s propojením na obchod, která by se mohla hodit primárně projektově orientovaným (B2B) firmám. Bližší informace ale zatím nejsou veřejně dostupné. Budeme si proto muset počkat na oficiální oznámení.

 

Nenechte si ujít pokračování článku. Příště vás provedu oblastmi Human Capital Management a Unified Operations. Články publikuji pro společnost Konica Minolta IT Solutions Czech. Aby vám žádný neunikl, přihlaste se k odběru novinek zde.

Novinky, podrobnější informace a praktické ukázky využití podnikových aplikací Microsoft Dynamics prezentuji na akcích a seminářích společnosti Konica Minolta IT Solutions Czech. Zde je odkaz na aktuální události s možností registrace.

 

Další důležité informace najdete také na našich sociálních sítích:

 

Jaromír Šponar, Microsoft MVP pro oblast business aplikací, tj. Microsoft Dynamics 365.